KÉPelemzés

Most bemutatott KÉPelemző modellünk nem igényel csúcstechnikát, csak figyelő és értő szemeket.

Két modellt ismertettünk eddig.

Az egyik magát a JÁTÉKKÉPet mutatja be, a másik a játék folyamatosságát modellezi.

Nincs más dolgunk, minthogy a tér és időmodellünkre megalkotjuk a módszertani kérdéssorunkat, ami segít megállapítani a játékban fellelhető hibát.

Kezdjük az időmodellünkkel!

foly mod

Tipikus edzői nyilatkozat:

“Nem volt folyamatos a játékunk!”

Ha az edzői nyilatkozatot továbbgondoljuk, akkor nincs más teendőnk a labdarúgó probléma diagnosztizálására, minthogy megvizsgáljuk az időmodell ábránkat és megállapítjuk, hogy melyik elem miatt nem volt folyamatos a csapatjáték?

Ha megvan ez a blokk, akkor az edzőnek nincs más feladata, minthogy a probléma megoldására generál egy gyakorlatot, ami kiküszöböli a labdarúgó problémát és biztosítja a játékhelyzet-változás folyamatosságát.

Kérdések:

  • Folyamatos – e a csapatjáték?
  • Ha nem, akkor melyik elemben van a hiba?

Eljárásunk hasonló lesz a térmodellünk esetén is:

JÁTÉKKÉP

Kérdések:

  • Látható-e az elképzelt stílus? KÉPzavar van-e?

Ha nem, akkor:

I.) Melyik MOZAIKban, melyik KÉPelemben van a hiba? 

Ezen belül:

1) technikai hiba, mert:

      • a játékos képzetlen,(rossz sebesség, szög) és/vagy 
      • kondícionális probléma 

2) összműködési zavar

      • együttműködési hiba 
        • rossz, ellentétes szándék 
      • összhang zavar 
        • ritmus hiba 

3) szerkezet hiba 

      • helytelen támogató játék 
      • rossz távolság, és szögtartás 

 II.) Illesztési probléma? Vi. A mozaikok kapcsolatában van a hiba?

 III.) HangKÉPelemzés! Kommunikációs zavar, (hangKÉPzavar) van-e? 

III.) SzínKÉPelemzés! Megvan-e a színes játék? SzínKÉPzavar van-e?

IV.) Szerepelemzés! Szerepzavar van-e?

 A fenti csapatjáték-analizáló rendszer,

  • a világ legkisebb,
  • leglogikusabb,
  • legegyszerűbb,
  • legolcsóbb
  • legzseniálisabb hibamegállapító, diagnosztizáló rendszere.

A jelenlegi edzőKÉPzésen oktatott csapatjáték-analizáló rendszer, még a saját maguk által alkotott modellel sincsen szinkronban. Értsd: az oktatott játékmodellből nem vezethető le, nem következik az a módszertani kérdéssor, amit alkalmaznak a csapatjáték-analízis során.

x
Neked mit hozott a Mikulás?
Mi egy ingyenes futballoktató weblappal leptünk meg téged! Tanulmányozd és sajátítsd el azt a tudást, amit ingyen kínálunk neked weboldalunkon.