Stratégiai KÉP

Minden rendszert a következőképpen elemzünk:

  1. Leválasztjuk a rendszert a környezetétől és vizsgáljuk magát a rendszert. Ez lesz esetünkben a “SAJÁT stílusú JÁTÉK“. (megj: az ábrán ez az “R” ikonnal jelölt rész)
  2. Kapcsolatba hozzuk a rendszert a környezetével. Ez lesz esetünkben, amikor a csapatunk bajnoki meccset kezd el játszani. Vagyis a “saját stílusú játékunk” egy másik csapat “saját játékával” kerül szembe.
  3. Vizsgáljuk a rendszer környezet viszonyt. Itt többnyire az ÖSSZEHASONLÍTÓ ÉRTÉKELÉS MÓDSZERÉT alkalmazzuk. Ez lesz az, amikor például a saját csapatom játékerejét összehasonlítom a bajnokságban részt vevő többi csapatéval és előzetesen elhelyezem csapatom játékerejét virtuálisan ebbe a környezetbe. Vagyis előre meghatározom például, hogy a bajnokság célja, a kiesés elkerülése. Ez a stratégiai cél, meghatározza a mérkőzések előzetes tervezését. Értsd: Hazai pályán a jobbak ellen egy biztonsági játékból próbálok kontrákat vezetni, míg a kb. velünk azonos szinten lévő csapatok ellen, egyértelmű a győzelmi szándék. (megj: rendszer és környezete az ábrán az “R” betű és a villám ikon)

tr mod 2

Elődeink tanítása a következőképpen szól:

  • Ha csapatom erősebb, vagy olyan erős, mint az ellenfél, akkor a saját játék játszása.
  • Ha csapatom gyengébb, mint az ellenfélé, akkor kismértékű stílusmódosítás úgy, hogy a saját játékom a legkevesebbet sérüljön.

Például:

Az 50-es években nagy csatákat vívott egymással az MTK és a Puskást felvonultató Honvéd.

mtkEzeken a meccseken Kovács Ferencnek kellett Puskást fogni követő emberfogással. Miután az MTK kiemelkedett a bajnokságból, így a többi meccsen nem kellett ezt a “kismértékű stílusmódosítást” végrehajtania az MTK-nak, hiszen nem volt rákényszerülve.

x
Neked mit hozott a Mikulás?
Mi egy ingyenes futballoktató weblappal leptünk meg téged! Tanulmányozd és sajátítsd el azt a tudást, amit ingyen kínálunk neked weboldalunkon.